Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.
Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden
Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde.
Benzinselskabet OIL! Tank & go ApS har ifølge Forbrugerombudsmanden gjort sig skyldige i såkaldt greenwashing. Selskabet modtager derfor ny en indskærpelse af reglerne om markedsføring. PR
Vil du have det hele med?
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement