23948sdkhjf

Audientes vil videre i Asien: - Det vil være naturligt

Da den københavnske høreapparatvirksomhed Audientes tidligere på året satte deres Ven-høreapparater på markedet i Indien, var det samtidigt virksomhedens første salg overhovedet.

I mellemtiden har de omsat for mere end 3 millioner kroner på deres selvjusterende høreapparater, og det er lige efter planen.

- Vi ligger der, hvor vi havde håbet og forventet, at vi ville ligge.

Åbner døre til nye markeder

Da Audientes i sin tid valgte Indien som det første marked, hang det sammen med, at de gennem flere år havde arbejdet med forskellige projekter omkring høretab i Indien, hvorfor det var oplagt at starte ud der, hvor de havde gennemført en række undersøgelser.

Desuden ser Steen Thygesen det også som et oplagt sted, fordi det kan være med til at åbne døre for andre asiatiske markeder.

- Indien er repræsentativt for flere af de omkringliggende markeder som Bangladesh, Thailand, Vietnam og Malaysia, så det vil være naturligt at kigge i de retninger, siger Steen Thygesen.

Men i Indien, som altså foreløbigt er eneste aktive marked, handler det for nuværende om at udvide tilstedeværelsen.

- Vi har gjort alt for at udvikle markedet, men det tager tid. Lige nu står vi et godt sted og har mange partnere, der gerne vil arbejde med os, og produktet bliver til stadighed mere kendt i markedet, lyder det fra Steen Thygesen.

Der er dog ikke kun planer om at fortsætte de gode takter i Indien og andre dele af Asien. Inden længe lancerer Audientes et nyt produkt ved navn Companion, der efter planen skal sælges i detailhandlen i USA og Europa, kan Steen Thygesen fortælle.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.074